
Este din ce in ce mai frecvent ca companiile sa se bazeze pe certificari ISO pentru a-si imbunatati procesele, serviciile si produsele si pentru a determina clientul sa creasca gradul de incredere in ele. Certificarea diferitelor sisteme de management este o tendinta ascendenta in randul companiilor, care incearca sa se bucure de beneficiile oferite de certificare, care sunt vitale pentru consolidarea oportunitatilor comerciale si de management ale companiei.
Exista multe standarde ISO legate de toate tipurile de industrii, dar stiti cu adevarat ce sunt standardele iso? In continuare, vom raspunde la aceste intrebari. https://www.certificareiso.ro/este locul in care poti obtine certificarea de care ai nevoie.
Ce este certificatul ISO?
Certificatul ISO consta intr-un set de standarde elaborate de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) cu scopul de a comanda managementul in cadrul companiilor din diferitele domenii si departamente ale acestora. Aceasta organizatie este responsabila pentru crearea de standarde de productie, comert si comunicare care au un domeniu de aplicare international.
Obtinerea unei certificari ISO in oricare dintre standardele sale garanteaza ca compania sau profesionistul care o detine respecta normele sau standardele pentru a asigura calitatea, siguranta si eficienta serviciilor sau produselor sale.
Aceasta organizatie neguvernamentala independenta are in prezent 162 de membri din tari din intreaga lume. Acestea sunt compuse din standarde si orientari care pot fi realizate cu instrumente si sisteme specifice de gestionare a afacerilor aplicabile oricarui tip de companie sau organizatie.
Aveti o companie: ce va aduc standardele ISO?
Aceste standarde voluntare au obtinut o buna recunoastere in randul consumatorilor si o buna acceptare internationala in mediul de afaceri.
Datorita acestei recunoasteri, companiile certificate in aceste standarde obtin o valoare adaugata in comparatie cu concurenta. De asemenea, realizeaza o mai buna gestionare a resurselor si a organizatiei lor, care au un impact asupra beneficiilor economice pentru companie.
Beneficiile certificarii
Beneficiile derivate din certificarea documentelor conform standardelor ISO sunt vazute in diferite domenii: pentru clienti, in cadrul companiei in sine sau pe piata in ansamblu.
- Imbunatatirea imaginiicare este proiectata fata de clienti si societate in ansamblu.
- Productivitateaprocesului sau de productie este in crestere, deoarece este orientata spre imbunatatirea continua.
- Cresterea increderii inmediul companiei: clienti, furnizori, administratii publice.
- Simplificarea procesului decizional, atat in ceea ce priveste continutul, cat si timpul petrecut pentru aceasta sarcina.
- Companiile care au certificarile relevante, achizitioneaza caracteristica unei companii fiabile si independente.
- Cresterea cifrei de afaceri derivatedin toate beneficiile anterioare si prestigiul dobandit prin detinerea certificatului ISO.
Un certificat ISO recunoscut va fi o conditie prealabila pentru unii dintre clientii dumneavoastra si un element de diferentiere pentru altii in momentul selectiei furnizorilor. Pe de alta parte, un certificat ISO ofera clientilor increderea ca lucrati cu standardele si procedurile care le garanteaza un nivel ridicat de servicii.
Care sunt cele mai utilizate standarde ISO
In ciuda listei lungi de standarde continute in organizatia ISO, urmatoarele sunt cele mai utilizate de companii.
ISO 9001: Sisteme de management al calitatii
Este un standard care afecteaza abordarea companiilor fata de client pentru a oferi produse si servicii de calitate superioara. Un sistem de management al calitatii ISO 9001 ajuta companiile sa controleze continuu calitatea in toate procesele lor. Este standardul care are mai multe certificari emise, fiind foarte apreciat in mediul actual de piata.
Principalele beneficii ale ISO 9001 sunt:
- Creste competitivitatea.
- Ajuta la imbunatatirea satisfactiei clientilor.
- Reduce erorile.
- Creste implicarea personalului.
- Imbunatateste serviciul pentru clienti, obtinand clienti de o valoare mai mare.
- Extinde oportunitatile de afaceri.
ISO 14001: Sisteme de management de mediu
Acest standard permite unei companii sa controleze activitati, produse si servicii care pot avea un impact negativ asupra mediului. Acest standard se bazeaza pe “cauza si efect”, adica fiecare actiune efectuata de companie trebuie sa aiba un impact minim asupra mediului.
Managementul de mediu al acestui standard este strans legat de sistemele de management al calitatii care permit imbunatatirea continua. Principalele beneficii pentru o companie care are certificare ISO 14001 sunt:
- Reducerea costurilor datorita utilizarii optimizate a resurselor.
- Cresterea profitabilitatii prin reducerea costurilor cu energia si a emisiilor.
- Imbunatatirea reputatiei si a imaginii de brand.
- Creste eficienta proceselor.
- Minimizeaza riscul de accidente de mediu.
ISO 28001: Sisteme de management al securitatii lantului de aprovizionare
Acest standard se refera la imbunatatirea sigurantei prin utilizarea procedurilor si a bunelor practici de-a lungul intregului lant de aprovizionare, de la furnizarea de materii prime, transportul si depozitarea alimentelor, pana la livrarea produsului catre clientul final.
Unele dintre avantajele acestei certificari pentru companie sunt:
- Reduce riscurile comertului international
- Aceasta imbunatateste productivitatea si, prin urmare, competitivitatea.
- Acesta deschide noi oportunitati de afaceri pe pietele internationale.
- Imbunatateste imaginea si reputatia companiei.
- Minimizeaza pierderile economice din cauza ineficientei.
- Extinde si imbunatateste controlul si trasabilitatea in lantul de aprovizionare.
Stardandele ISO sunt benefice pentru orice companie care doreste sa iasa in fata cu ceva in plus fata de ceilalti competitori.